Voorbereiding

3 maart 2014

Eindelijk gaat het ervan komen. Naar Alaska.
Ik wilde er al eerder heen maar wegens omstandigheden heb ik de plannen een jaar in de "ijskast" gestoken.

Het eerste serieuze plannen is in augustus 2013 begonnen.

Een ruwe planning gemaakt.
Veel reisverslagen van anderen gelezen, planning aangepast.
Reisgidsen doorgenomen, planning weer aangepast.

In september 2013 zijn de vliegtickets en de overnachtingen geboekt en wat later de huurauto.

Van 9 juli tot 5 augustus 2014 ga ik samen met mijn zoon (18 jaar)
een fantastische reis beleven.



Update 31 mei 2014

Het vraagt toch behoorlijk wat opzoekwerk om deze reis te plannen.
Er zijn op veel plaatsen echt wel speciale activiteiten te doen. Het is moeilijk kiezen welke dan de beste aanbieder is.
Sommige activiteiten zijn ook afhankelijk van het weer.
Tours zoals gletsjercruise en bear-viewing zijn daarom ingepland op de eerste dag dat we ergens verblijven. Moest een tour niet doorgaan op dag 1, hebben we nog altijd kans om op dag 2 de tour te kunnen doen.

Blijven nog vast te leggen:
activiteiten in Wrangell-St.Elias

Ondertussen werk ik ijverig verder aan het roadbook.



Update 7 juli 2014

EINDELIJK! Op de valreep is het roadbook klaar geraakt!
(ik heb wat teveel naar het voetbal gekeken)
Nu nog de koffers pakken en we zijn er helemaal klaar voor.